-
Τοποθετήστε τους φοιτητές στις μπροστινές θέσεις της αίθουσας, ώστε να είναι μακριά από πιθανές πηγές διάσπασης (π.χ. πόρτες, παράθυρα).
-
Χρησιμοποιήστε υλικό καλά οργανωμένο που περιλαμβάνει περιλήψεις κεφαλαίων, γλωσσάρια, ευρετήρια.
-
Φροντίστε η βιβλιογραφία και η ύλη του μαθήματος να είναι διαθέσιμα από την αρχή του ακαδημαϊκού εξαμήνου, καθώς και οποιοδήποτε άλλο υλικό θα χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια των μαθημάτων.
-
Οργανώστε τη διδακτέα ύλη σε ενότητες.
-
Όταν διδάσκετε καινούργιες έννοιες χωρίστε τη διδασκαλία σε βήματα. Καταρχήν αναφέρετε ποιος είναι ο στόχος, στη συνέχεια κάντε μια ανασκόπηση των προηγούμενων μαθημάτων και τέλος, συνοψίστε.
-
Επισημάνετε τα κυριότερα σημεία της διάλεξης, χρησιμοποιώντας γραπτές και προφορικές τεχνικές για να δώσετε έμφαση.
-
Οργανώστε τις διαλέξεις σας ώστε να υπάρχει ποικιλία και οι παρουσιάσεις και η συζήτηση στη τάξη να εναλλάσσονται. Εάν το μάθημα διαρκεί πολλές ώρες, φροντίστε να γίνονται αρκετά διαλείμματα.
-
Πριν την προβολή ενός βίντεο ή μιας ταινίας τονίστε τα πιο σημαντικά σημεία.
-
Συνδέστε τις έννοιες μεταξύ τους, χρησιμοποιώντας οπτικές και λεκτικές μεθόδους (π.χ. εννοιολογικούς χάρτες, διαγράμματα).
-
Σε συνδυασμό με την προφορική παρουσίαση χρησιμοποιήστε οπτικό υλικό.
-
Δώστε οδηγίες, γραπτά και προφορικά, για εργασίες που ανατίθενται στα πλαίσια του μαθήματος, προσδιορίζοντας με σαφήνεια τις προθεσμίες παράδοσης. Ειδοποιήστε εκ των προτέρων για τυχόν αλλαγές.
-
Όταν αναθέτετε σύνθετες εργασίες βοηθήστε τους φοιτητές να τις χωρίσουν σε μέρη και να τις εκπονήσουν τμηματικά.
-
Στις περιπτώσεις που είναι εφικτό ενθαρρύνετε την ομαδική εργασία (π.χ. στην ανάθεση εργασιών).
-
Επιτρέψτε στους φοιτητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επεξεργασία ακουστικών πληροφοριών, αλλά και στο να ακούνε και ταυτόχρονα να κρατάνε σημειώσεις, να ηχογραφούν τις διαλέξεις ή να υποστηρίζονται στην καταγραφή σημειώσεων από φοιτητές - βοηθούς.
-
Στις εξετάσεις διαθέστε επιπλέον χρόνο.
-
Οι εξετάσεις θα πρέπει να διεξάγονται σε ήσυχο και χωρίς διασπαστικούς παράγοντες περιβάλλον.
-
Επιτρέψτε τη χρήση λεξικού, ορθογράφου, αριθμομηχανής, Η/Υ, γραφέα, αναγνώστη κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
-
Δείξτε επιείκεια σε ορθογραφικά ή γραμματικά λάθη όταν δεν χρησιμοποιείται ορθογράφος.
-
Αποφύγετε να ξεχωρίζετε τους φοιτητές με ΔΕΠΥ από τους υπολοίπους και να μιλάτε στην υπόλοιπη τάξη για τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.