Τυφλοί και άτομα με προβλήματα όρασης
- Επιτρέψτε την ηχογράφηση των διαλέξεων, τη χρήση Η/Υ για την καταγραφή σημειώσεων, καθώς και τη χρήση ειδικών λογισμικών εισόδου/εξόδου λόγου.
- Επιτρέψτε στους φοιτητές να καθίσουν στις μπροστινές θέσεις της αίθουσας. Η μικρή απόσταση από τον πίνακα διευκολύνει τα άτομα με χαμηλή όραση και κάνει ευκολότερη την ηχογράφηση των διαλέξεων.
- Ό,τι γράφεται στον πίνακα θα πρέπει να λέγεται προφορικά.
- Εάν χρησιμοποιείτε οπτικό υλικό (διαφάνειες, διαγράμματα, γραφήματα) δώστε προφορικές εξηγήσεις και εστιάστε στις σημαντικές πληροφορίες.
- Δώστε προφορικές οδηγίες για εργασίες που ανατίθενται στα πλαίσια του μαθήματος.
- Το υλικό του μαθήματος θα πρέπει να είναι διαθέσιμο σε εναλλακτικές μορφές (κώδικα Braille, ηλεκτρονική μορφή, μεγάλη εκτύπωση- μέγεθος γραμματοσειράς 16-18).
- Επιτρέψτε στους φοιτητές να χρησιμοποιούν ειδικά λογισμικά και συσκευές, αναγνώστη ή γραφέα κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Δώστε τους επιπλέον χρόνο.
- Εναλλακτικές μορφές εξετάσεων (σύμφωνα με τον κώδικα Braille, σε ηλεκτρονική μορφή ή σε μεγάλη εκτύπωση-μέγεθος γραμματοσειράς 16-18).
- Όταν το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο όλα τα υλικά θα πρέπει να διαθέτουν ταμπέλες σύμφωνα με τον κώδικα Braille ή να χρησιμοποιούνται άλλα μέσα που διευκολύνουν τους φοιτητές να τα αναγνωρίζουν.
- Βοηθήστε τους φοιτητές με προβλήματα όρασης να βρουν συμφοιτητές που θα τους βοηθούν στα εργαστήρια.
- Τα εργαστήρια θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό εξοπλισμό (π.χ. ομιλούντα θερμόμετρα, ομιλούντες αριθμομηχανές κ.ά.).
- Αποφύγετε να ξεχωρίζετε τους φοιτητές με προβλήματα όρασης από τους υπολοίπους και να μιλάτε στην υπόλοιπη τάξη για τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.