-
Όταν επικοινωνείτε με φοιτητές με προβλήματα λόγου εάν δεν καταλαβαίνετε κάτι μην προσποιήστε το αντίθετο. Ζητήστε τους απλά να το επαναλάβουν ή να συλλαβίσουν τις λέξεις που δεν καταλαβαίνετε.
-
Δείξτε υπομονή και αφιερώστε χρόνο προκειμένου να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά.
-
Στην αρχή του εξαμήνου συζητήστε με τους φοιτητές για τους τρόπους επικοινωνίας που χρησιμοποιούν και για το πώς μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα στα πλαίσια του μαθήματός σας (π.χ. εάν μπορούν να απαντήσουν σε μία ερώτηση σε περίπτωση που τους δώσετε το λόγο, εάν μπορούν να κάνουν ερωτήσεις και σχόλια κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στην τάξη ή εάν μπορούν να κάνουν προφορικές παρουσιάσεις, κτλ). Εάν όχι, βρείτε σε συνεργασία με τους φοιτητές εναλλακτικούς τρόπους ώστε να τους βοηθήσετε να αναδείξουν τις ικανότητές τους, όπως π.χ. να εκπονήσουν μια επιπλέον εργασία.
-
Στην περίπτωση που ο φοιτητής επικοινωνεί μέσω βοηθού, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων απευθύνετε τις ερωτήσεις και τα σχόλιά σας στον ίδιο το φοιτητή και όχι στο βοηθό.
-
Αποφύγετε να ξεχωρίζετε τους φοιτητές με προβλήματα λόγου από τους υπολοίπους και να μιλάτε στην υπόλοιπη τάξη για τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.