-
Προσδιορίστε με σαφήνεια τις απαιτήσεις του μαθήματος και δώστε γραπτές και προφορικές οδηγίες για εργασίες που ανατίθενται στα πλαίσιά του, για σημαντικές ημερομηνίες, για προθεσμίες παράδοσης. Ειδοποιήστε εκ των προτέρων για τυχόν αλλαγές.
-
Εστιάστε στην ουσία, μην δίνετε έμφαση σε λεπτομέρειες.
-
Χρησιμοποιήστε σενάρια και διδάξτε στρατηγικές επιλεκτικά.
-
Να είστε άμεσοι και σαφείς. Φροντίστε ώστε οι φοιτητές να μην χρειάζεται "να διαβάζουν πίσω από τις γραμμές" για να κατανοήσουν τις προθέσεις σας.
-
Δώστε απλές οδηγίες και ζητήστε από τους φοιτητές να επαναλάβουν τις οδηγίες που δίνετε με δικά τους λόγια για να ελέγξετε το βαθμό κατανόησης. Ωστόσο, μην περιμένετε ότι οι φοιτητές θα ακολουθούν αυτόματα τις οδηγίες σας. Προσφέρετε άμεση ανατροφοδότηση όταν παρατηρείτε ακαδημαϊκές δυσκολίες.
-
Ενθαρρύνετε τη χρήση μέσων που βοηθούν τους φοιτητές να αποκτήσουν δεξιότητες μελέτης και ιδιαίτερα οργανωτικές δεξιότητες.
-
Αποφύγετε τη χρήση ιδιωματισμών, αμφίσημων όρων και σαρκασμών χωρίς να εξηγείτε για ποιους λόγους τους χρησιμοποιείτε.
-
Σε περίπτωση που κάποιοι φοιτητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη γραφή, επιτρέψτε τους να χρησιμοποιούν Η/Υ για την καταγραφή σημειώσεων εάν διευκολύνονται.
-
Για να δώσετε κίνητρο στους φοιτητές να ασχοληθούν με το μάθημα προσπαθήστε να το συνδέσετε με τα ενδιαφέροντά τους.
-
Προνοήστε για συχνά διαλείμματα κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
-
Σεβαστείτε την ανάγκη των φοιτητών για σταθερή ρουτίνα (π.χ. να κάθονται σε κάθε μάθημα στην ίδια θέση).
-
Εάν κάποιοι φοιτητές επιδεικνύουν ανάρμοστη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, εισβάλλουν στο χώρο σας ή σπαταλούν το χρόνο σας, δώστε σαφείς οδηγίες και βάλτε κανόνες.
-
Κατά την επιλογή του χώρου διεξαγωγής των εξετάσεων λάβετε υπόψη την ευαισθησία των φοιτητών σε παράγοντες, όπως ο ήχος, ο φωτισμός, η αφή, κτλ.
-
Στις εξετάσεις διαθέστε επιπλέον χρόνο.
-
Αποφύγετε να ξεχωρίζετε τους φοιτητές με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος από τους υπολοίπους και να μιλάτε στην υπόλοιπη τάξη για τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.