- Οι ακούοντες δεν θα πρέπει να αλλάζουν τη συμπεριφορά τους, όταν βρίσκονται σε περιβάλλον με κωφά ή βαρήκοα άτομα. Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να συμπεριφέρονται φυσιολογικά, να μην είναι νευρικοί, και κυρίως να μην είναι συγκαταβατικοί.
- Επικεντρώστε την προσοχή σας όταν συνομιλείτε με κωφά ή βαρήκοα άτομα. Αν δεν καταλαβαίνετε τί λένε, ζητήστε τους να το επαναλάβουν. Μην προσποιήστε ότι καταλάβατε.
- Μην κάνετε υποθέσεις. Διευκρινήστε με ποιόν τρόπο το άτομο προτιμά να επικοινωνήσει μαζί σας. Τα περισσότερα άτομα χρησιμοποιούν την ελληνική νοηματική γλώσσα, όμως υπάρχουν και άλλα που προτιμούν τον γραπτό λόγο ή την χειλεανάγνωση.
- Μιλάτε αργά και καθαρά σε κωφά ή βαρήκοα άτομα. Μην φωνάζετε και μην μιλάτε μέσα στο αυτί τους. Οι εκφράσεις του προσώπου σας και οι κινήσεις των χειλιών σας, βοηθούν τα άτομα να σας καταλάβουν. Εάν εξακολουθείτε να να μην είστε σίγουροι ότι σας έχουν καταλάβει, γράψτε αυτό που θέλετε να πείτε.
- Όταν επιθυμείτε να μιλήσετε, σιγουρευτείτε ότι έχετε την προσοχή του κωφού προσώπου και ότι κοιτάζει προς εσάς. Προκειμένου να κινήσετε την προσοχή τους, κάντε μία χειρονομία ή ένα ευγενικό άγγιγμα στον ώμο.
- Εάν δεν ξέρετε την νοηματική γλώσσα μην την χρησιμοποιείτε, γιατί ο τρόπος που τα κωφά άτομα και οι ακούοντες χρησιμοποιούν τις χειρονομίες και τις εκφράσεις με το σώμα, διαφέρουν σε ταχύτητα και ακρίβεια.
- Εάν υπάρχει διερμηνέας (γνώστης της νοηματικής γλώσσας) που συνεργάζεται με το κωφό άτομο, εσείς πρέπει να αντιμετωπίζετε και να μιλάτε πάντα στο κωφό άτομο.
-
Είσοδος στο myDasta
-
Δημιουργία Λογαριασμού
Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) της ΔΑΣΤΑ συγκεντρώνει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των γραφείων της.
Ως χρήστης, είτε είστε φοιτητής ή απόφοιτος, είτε εκπροσωπείτε κάποια επιχείρηση ή φορέα, στο ΟΠΣ της ΔΑΣΤΑ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έχετε τη δυνατότητα να διαμορφώσετε το προφίλ σας και προτιμήσεις σας και να αξιοποιείτε το σύνολο των υπηρεσιών μας μέσα από μια ενιαία και προσωποποιημένη εμπειρία
Αν είστε Φοιτητής/ Απόφοιτος εγγραφείτε εδώ