Το mentoring όμως δεν είναι μια φιλική σχέση η οποία εστιάζει στην προσωπική ανάπτυξη του ενός ή του άλλου μέρους της σχέσης ανάλογα με τις συνθήκες ούτε μια σχέση εκπαιδευτή εκπαιδευόμενου η οποία εστιάζει σε ανάπτυξη εκπαιδευτικών δεξιοτήτων και τεχνικών , όπου ο εκπαιδευτής, mentor, έχει τον έλεγχο της διαδικασίας.
Ο mentee έχει πάντα τον έλεγχο της δικής του διαδικασίας μάθησης.
Το mentoring δεν επιβάλλει απόψεις και λύσεις. Εντοπίζει και προτείνει από κοινού!
Το mentoring δεν αξιολογεί, δε συγκρίνει, δεν εκπαιδεύει.